Як переконатися , що інтернет-магазин надійний і не потрапити до рук шахраїв в інтернеті

04.05.2019

Культура покупок товарів в інтернет-магазинах і на сторінках дощок оголошень вже давно вкоренилася в побуті сучасних користувачів, проте чим більше людей купують товари в інтернеті, тим більше охочих їх обдурити, адже за екраном пристрою зовсім не видно справжньої особи, яка продає. Як убезпечити себе від обману та перевірити інтернет-магазин ми розповімо у цьому матеріалі.

Безпека покупок на дошках оголошень та інтернет-майданчиках

Не всі місця продажу товарів в інтернеті однаково безпечні, це залежить від організації всіх тонкощів подачі оголошень самим майданчиком і наявності зворотного зв'язку з клієнтами у вигляді відгуків або прийому скарг. Тим не менш, навіть добре організована система відгуків про продавця і високий його рейтинг на майданчику нічого не гарантують, адже все сьогодні купується і продається, і знайдуться багато охочих залишити позитивний відгук про продавця за невелику винагороду. Скажімо, ви задумали купити новий Xiaomi Redmi Note 7 , де його найкраще шукати?

Приватні оголошення

Це найскладніше контрольований контингент продавців в інтернеті, оскільки ніхто не заважає будь-якій людині створити оголошення на дошці в інтернеті та обманом виманити певну суму у необережних покупців. Найчастіше подача одного-двох оголошень для приватних осіб безкоштовна та горе-продавці нічим не ризикують. З появою поганих відгуків або скарг завжди можна створити новий обліковий запис, а для більшої довіри покупців, можна купити обліковий запис з датою реєстрації 2 – 3 роки тому і посилатися на свою надійність, перевірену часом (так-так і таке вже дуже поширене на популярних дошках оголошень ) . Тим більше, популярні дошки OLX не мають відгуків покупців. Основний спосіб отримати легкі гроші - це вимагати якусь передоплату, навіть невелика сума (як би на доставку) хитрістю отримана від великої кількості користувачів влаштовує шахраїв. Людина, що продає новий смартфон на зразок Samsung M20 і заявляє, що він не був у використанні і з гарантією повинен вас як мінімум насторожити.

Інтернет-магазини на майданчиках

Це велика категорія магазинів, серед яких як реально існуючі, так і приватні особи, які не мають жодних гарантій і зникають у невідповідний момент з грошима необережних покупців. Яскравим прикладом такого майданчика в Україні є PROM.UA , який надає можливість створити власний магазин на їхньому просторі. Серед недосвідчених користувачів існує думка, що це один величезний інтернет-магазин з різними категоріями товарів, і якщо купити, скажімо, чохол для Huawei P smart 2019 , а потім і сам смартфон на цьому майданчику, то вони прийдуть однією посилкою з одного складу, але це насправді не так. Позитивним моментом такого майданчика є той факт, що створення такого магазину платно і це зупиняє частину шахраїв, також організована хороша система відгуків, втім, як уже писалося вище, будь-які відгуки продаються та купуються, а довершену угоду ще потрібно довести.

Як не втратити гроші, купуючи на майданчиках та дошках в інтернеті

Залишитися не обдуреним досить просто, якщо не поспішати, все добре обдумати і приймати розважливі рішення. Часто саме тому шахраї вибирають досить рідкісні товари або вказують дуже привабливі ціни і мотивують покупця робити поспішні, неосмислені вчинки, посилаючись на те, що угода скасовується якщо її не здійснити прямо зараз, проте це прямий шлях до втрати коштів та гарного настрою.

Корисні поради покупцю:

  1. Жодних передоплат навіть на доставку, навіть на рідкісний товар або за унікальною ціною. Цей пункт стосується як дощок приватних оголошень, так і магазинів на майданчиках. Якщо магазин боїться втратити гроші на доставці, можна сміливо сумніватися у серйозності такого продавця та викреслювати його зі списку.
  2. Не давайте жодних реквізитів своєї банківської картки і не повідомляйте , на який номер телефону вона зареєстрована, ця інформація потрібна лише шахраям і ніколи не знадобиться продавцю товару.
  3. Уточніть перед покупкою, чи відноситься товар до тих, що не підлягають поверненню та обміну в 14-ти денний термін за чинним законодавством (а їх список не маленький і знайти його ви і зможете на сторінках державних норм і документів).
  4. Якщо ви зважилися на передоплату, пропишіть у призначенні платежу, за що ви платите, і відразу відкиньте магазини, які просять не вказувати призначення платежу.
  5. Купуючи на майданчику, не робіть угоду по телефону , оформіть її прямо на сайті перед цим, тому що телефонне замовлення ви ніяк не зможете довести, і навіть запис телефонної розмови не буде доказом, якщо ви не попередите продавця, що записуєте розмову.
  6. Нехай вас не підкуповує дуже низька ціна , адже недаремно існує приказка про безкоштовний сир, який тільки в мишоловках. Кожен товар має свою середню ринкову вартість, і ніяка ліквідація складу чи щось інше не змусять продавця продати якісний товар за половину його вартості.

Вибір надійного інтернет-магазину

Є певні атрибути, притаманні реально існуючим інтернет-магазинам , і перевірити їх не складно, проте шахраї теж розуміють це і прагнуть бути максимально схожими.

Атрибути реально існуючого інтернет-магазину:

  • Свідоцтво про реєстрацію юридичної особи або приватного підприємця , яке надається всім бажаючим або за запитом клієнта.
  • Фізична адреса магазину , який у деяких випадках може бути фактичним місцем проживання підприємця, проте це говорить про маленькі масштаби магазину та нездатність нести відповідальність за товар перед клієнтом. Серйозні інтернет-магазини також мають шоу- руми або фізичні склади, де при необхідності клієнт зможе живо подивитися на своє замовлення і забрати його.
  • Справжні інтернет-магазини не розміщуються на безкоштовних доменах або піддоменах третього рівня, це не заборонено законом, однак у практиці таке не трапляється.
  • Разом з товаром, покупцю повинен приходити і чек, що підтверджує купівлю і гарантує дотримання зобов'язань продавця .
  • Зворотній зв'язок із клієнтом – важливий атрибут гарного магазину, якщо вам не відповідають на телефонний дзвінок, не обробляють ваше замовлення у терміни або зовсім не пропонують контактних даних на сайті, не зупиняйте свій вибір на такому продавці.

Гарантії повернення товару чи його обміну

Навіть якщо ви визначилися з вибором інтернет-магазину , не варто забувати, що неякісний товар буває навіть у відомих брендів і може випадково потрапити саме вам. Найперший крок до уникнення таких неприємностей – перевірити товар ще на відділенні пошти, де у разі неприємності ви зможете від нього відмовитись, не витративши грошей за доставку. Іноді виявити несправність або брак до експлуатації не вдається, у такому випадку постарайтеся зберегти оригінальну упаковку хоча б два тижні після покупки і не втрачайте товарний чек, отриманий разом із товаром. Це запорука успішного обміну неякісного товару чи повернення коштів. Звичайно ж, хороший інтернет-магазин поверне вам кошти або замінить товар і без упаковки, проте правилом гарного тону пітиме їм на зустріч і дотримуватиметься умов повернення прописаних у законодавстві. Для своїх клієнтів магазин Флой (floy.com.ua) надає не 14 днів гарантії, а 25 , що показує впевненість як товар і дозволяє покупцям скористатися продовженим захистом у разі прояву заводського шлюбу.

Питання та відповіді

  1. Taras Moroz
    28.05.2019
    Весьма ползезная информация... Буду знать.

Залиште відгук або коментар

МЕНЮ: